[WINNT] Ubuntu w Win11

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] Ubuntu w Win11
From: Boguś <Telemorele@znajdz.mnie>
Date: Mon, 9 Oct 2023 00:35:56 +0200
Mam pewne obliczenia numeryczne.
Przetestowałem je na komputerze A z Ubuntu 20.04.
Teraz potrzebuję przetestować na komputerze B z Win11.

Zainstalowałem Ubuntu na komputerze B przez wsl --install i przeszedłem wszystkie etapy. Terminal Ubuntu działa dobrze. Sprawdziłem kilkanaście poleceń Linuksowych - wszystko działa. Nawet szybko i sprawnie działa mapowanie innych komputerów.

Wykorzystałem te same skrypty, które poprzednio używałem na komputerze A.
I klops. Nie ma gnome-terminal.
Zrobiłem update i upgrade i zainstalowałem przez sudo apt install
gnome-terminal.

Niestety dalej nie działa - komunikat o błędzie :
# Error constructing proxy for org.gnome.Terminal:/org/gnome/Terminal/Factory0: Could not connect: No such file or directory

hm, nic nie rozumiem co ma gnome-terminal z proxy ...

gnome-terminal na ubuntu 20.04 działa bez problemów. Mnie jest potrzebne programowe otwarcie kilka terminali, w których równolegle biegną różne obliczenia

Czy jest tu ktoś kto tez zainstalował Ubuntu na Win11 i ma jakieś doświadczenia z terminalami lub miał jakieś problemy i je rozwiązał. Będę wdzięczny za jakiekolwiek informacje

--
 Boguś