Re: [WINNT] Klonowanie kompa

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Klonowanie kompa
From: Piotr Tokarski <skrzynia.elektroniczna@gmail.com>
Date: Mon, 17 Jul 2023 00:00:14 -0700 (PDT)
poniedziałek, 17 lipca 2023 o 07:48:51 UTC+2 ąćęłńóśźż napisał(a):
> Będę zmieniał komp, identyczny na identyczny (no prawie, bo karta graficzna
> nowszy model nVidia).
> Każdy ma Win Pro 10 OEM.
> Jak sklonować dysk/partycję systemową, żeby NIE przeklonował się ów
> tajemniczy numer identyfikacyjny dysku?
> Na źródle mam dwie partycje c: (system) i d: (niby na dane, ale praktycznie
> pusta).
> Sformatować dysk docelowy i po prostu przeklonować partycję c: ( a nie dysk),
> a na wolnym miejscu które pozostanie założyć d: ?
> A tak swoją drogą da się sklonować kompa na kompa bez wyjmowania choćby
> [...]
Hirens, Acronis i wiele innch... , ID dysku nie sklonujesz on jest "sztywny"
dla każdego urządzenia.
Przeważnie po klonie trzeba aktywować system i inne programy wymagające
aktywacji, chyba że bios Cię wyręczy.
Aby dokonać aktywacji systemu Windows musisz mieć licencje Retail, a nie OEM,
musisz posiadać licencję cyfrową lub klucz produktu.
Tu bym się raczej przejmował, że jak masz OEMa to nie możesz przenieść licencji
na inny komp (chociaż z tymi licencjami MS to kij ich wie tak do końca).

  • Re: [WINNT] Klonowanie kompa, Piotr Tokarski <=