[WINNT] Niewielkie zadanie (chyba) - proszę o pomoc

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] Niewielkie zadanie (chyba) - proszę o pomoc
From: Ewa <ED@comp.pl>
Date: Thu, 29 Jun 2023 11:39:56 +0200
Witam ponownie.

Chciałabym skorzystać z pomocy komputera do nauki/powtarzania
słówek w jęz. obcym.
Mogłabym to zrobić używając karteczek papierowych, wpisując
po jednej stronie dane słówko w jęz. obcym, a po drugiej
odpowiadające mu słówko polskie. Przygotowanie wg tej metody
wymagałoby użycia bardo dużo czasu i dużo papieru.
Pomyślałam sobie, że może komputer mógłby mi pomóc.
Wyobrażam sobie to tak, że np. w Excelu mam w jednej kolumnie
słówka obce, a w następnej ich odpowiedniki polskie.
Nawet takie "bazy" w Excelu już mam, zawierające słownictwo
dla mnie najważniejsze.
Nie wiem jednak jak to zrobić żeby słówka obce lub polskie
wyświetlały mi się w porządku losowym z zakrytą częścią
z jego odpowiednikiem, a potem mogłabym odkryć ten odpowiednik
w celu sprawdzenia prawidłowości.
Czy ktoś wie jak to zrobić bez używania "wielkich" narzędzi?
Jeśli tak, to bardzo proszę o podpowiedź.

Wiem, że na rynku jest bardzo dużo gotowych programów do nauki
różnych języków obcych i być może niektóre z nich zawierają
także to, o co mi chodzi. Do innych spraw związanych z nauką
jęz. obcego mam już material bardzo mi odpowiadający, tylko
kłopot z zapamiętywaniem słówek. Wiem także, że wielu nauczycieli
odradza taki sposób uczenia się słówek preferując metodę uczenia
się całych zwrotów, ale mnie jest potrzebne właśnie takie coś.

Będę wdzięczna za pomoc.

Pozdrawiam
Ewa