Re: [WINNT] co daje aktywacja win 10?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] co daje aktywacja win 10?
From: Jacek <jacmac@go2.pl>
Date: Sun, 29 Jan 2023 08:07:30 -0000 (UTC)
W dniu Sun, 29 Jan 2023 02:06:22 GMT, użytkownik PiteR napisał:

> Kolega z pracy Portugalczyk zapytał mnie portugalskim angielskim i ja z
> polskiego angielskiego zrozumiałem, że jego bratu padał w laptopie hdd.
>
> Oddał laptopa do jakiegoś, serwisu wstawili mu ssd zainstalowali win 10
> i teraz "nie ma aktywacji" i nie może zrobić aktywacji "bo nie wie jaki
> jest serial" do windowsa.
>
> Mój pomysł to sprawdzić czy nie ma czasem seriala w biosie.
>
> 1. co zrobić jak nie będzie seriala (jak aktywowac wtedy win)?
> 2. po co mu ta aktywacja do szcześcia? czy to naprawde niezbędne?

Parokrotnie zmieniałem ostatnio dyski w lapkach z W7, W8 czy W10, zawsze
instalując na nowym SSD system W10. Za każdym razem po uruchomieniu łącza
netowego system automatycznie się aktualizował. Podczas pierwszego
włączenia nowy system tworzy coś co nazywam wizytówką lapka. jest ona
wysyłana do MS i porównywana z zapamiętaną dla danego lapka z poprzedniej
instalacji. Jeśli został wymieniony dysk, wizytówki nie różnią się albo
różnią w dopuszczalny sposób i autoryzacja przechodzi.
Zatem koleś nic nie musi robić, wystarczy podłączyć lapka do netu. No
chyba że poprzedni windows był piratem, wtedy kicha.

--
Jacek