[WINNT] Proxy i Group policy

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] Proxy i Group policy
From: "Mchal M. Lechanski" <michal@doriath.eu>
Date: Sun, 18 Dec 2022 14:25:46 +0000
Dzień dobry,

Mam "zabawny" problem z ustawieniem proxy przez Group Policy.
Win Server 2019 i Windows 10.
Konfigurowałem dokładnie jak w tym opisie:
https://theitbros.com/config-internet-explorer-11-proxy-settings-gpo/

I faktycznie proxy jest włączone (suwaczek przesunięty), ale ani adresu servera proxy ani portu już nie ma wpisanego i client o proxy nie wie:

netsh winhttp show proxy

Current WinHTTP proxy settings:

    Direct access (no proxy server).

Macie Państwo jakiś pomysł dlaczego tak się dzieje i jak to naprawić?

Z góry dziękuję.

P.S. inne GPO są aplikowane.
P.S.2 transparent proxy niestety nie działa jak by się spodziewać. Ale to odrębna historia.

Michał

  • [WINNT] Proxy i Group policy, Mchal M. Lechanski <=