[WINNT] DELL Precision, RAID 1 i Windows 10

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] DELL Precision, RAID 1 i Windows 10
From: Krystek <spamtrap@krystek.art.pl>
Date: Tue, 13 Dec 2022 20:45:16 +0100
Wysłałem ten post na grupę pl.comp.pecet, ale może tutaj znajdzie się ktoś, kto _ogarnia_ temat. Mianowicie:

Jest sobie stacja robocza DELL Precision M6800 z dwoma dyskami 2,5" SSD po 1TB każdy, która ma włączona w ustawieniach BIOS RAID 1 (lustrzana kopia) dla tych dysków. Na komputerze jest zainstalowany Windows 10.

Jako, że brakuje miejsca na dysku (dyskach) zakupione zostały nowe SSD o pojemności 2TB na podmianę. I tu rodzi się pytanie: jak najbezpieczniej i najefektywniej podmienić dyski 1TB na 2TB, żeby zachować dane, możliwość bootowania komputera, a jednocześnie powiększyć przestrzeń?

Czy metoda typu - wyjmuję dysk nr 2, w jego miejsce wkładam dysk 2TB i system Windows 10 zsynchronizuje dane z mniejszego (pełnego dysku nr 1), na powiększony (pusty dysk nr 2)? Po synchronizacji (resync) na większy dysk, wyjmuję dysk nr 1 i w jego miejsce wkładam pusty 2TB. Otrzymałem takie info, gdy pytałem w innych miejscach w Internecie.

Kontroler SATA RAID na płycie głównej to Intel Chipet SATA/PCIe RST Premium Controller, a menedżer urządzeń pokazuje w sekcji Stacja dysków Intel Raid 1 Volume.

Zadziała to?

K.

  • [WINNT] DELL Precision, RAID 1 i Windows 10, Krystek <=