Re: [WINNT] Szyfrowanie pliku

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Szyfrowanie pliku
From: PiteR <email@fauszywy.pl>
Date: Mon, 14 Nov 2022 02:18:14 GMT
in <news:63713239$0$546$65785112@news.neostrada.pl>
user jo44 pisze tak:

> Chciałem zabezpieczyć jeden z plików, więc zgodnie z poradą z menu
> wybrałem Właściwości, następnie Atrybuty zaawansowane i
> zaznaczyłem "Szyfruj zawartość, by zabezpieczyć dane".

Nawet nie wiedziałem, że windows ma takie atrakcje wbudowane.

> Potwierdziłem i zadowolony zakończyłem. Zadowolony do czasu gdy
> okazało się, że system szyfruje wszystkie pliki, które zapisuję.

Wszędzie w komputerze czy tylko w tym jednym folderze?
Może zakliknąłes ten pliki całą zawartośc folderu.

> Na moim komputerze jest to niedokuczliwe, ale co będzie gdy taki
> plik wyślę np do Skarbówki... :) Oczywiście każdemu plikowi mogę
> zmienić atrybut, ale jeśli nie zauważę..

pani ze skarbówki zadzwoni

> Czy jest jakaś rada by "odzwyczaić" system od samowolnego
> szyfrowania? System to Win10 Pro.

Lepiej używać nieryzykownych programów do szyfrowania
sprawdzonych w boju.

https://www.veracrypt.fr/en/Downloads.html

--
Piter