Re: [WINNT] Instalacja Win11 na VB

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Instalacja Win11 na VB
From: Ewa <ED@comp.com>
Date: Sat, 8 Oct 2022 19:16:36 +0200

Żeby zainstalować Win11 na VB, trzeba mu wyłączyć sprawdzanie zgodności (TPM, SecureBoot i RAM). Autorzy VB dostarczają instrukcję: https://blogs.oracle.com/virtualization/post/install-microsoft-windows-11-on-virtualbox

Chciałabym móc zapoznać się z Win 11 nie rezygnując z normalnej pracy
na Win 10. Może pamiętasz, że jakiś czas temu pomagałeś mi w poznaniu
VB i częściowo to mi się wtedy udało. Teraz jednak wolałabym podjąć
próbę z Win 11 instalując go jako drugi system.

Mam w moim laptopie 2 dyski, dysk ssd 256 GB i dysk hdd 1 TB.
Na dysku ssd mam teraz Win 10.
Czy miałoby sens zainstalowanie Win 11 na dysku hdd i jak wtedy wybierać
z którego systemu w danym momencie chciałabym korzystać? Czy coś szczególnego powinno być dostępne w moim BIOSie?
W trakcie takiej instalacji i potem w trakcie działania nie chciałabym
o wszystko pytać na grupie, mam zatem teraz tylko pytanie gdzie to jest
opisane?

Pewnie te informacje znajdę w necie, ale może wiesz jak to najlepiej
zorganizować i mógłbyś tu napisać. Pamiętam, że gdy "rodziło" się
Win 10, zmieniało się to w czasie. Czy obecnie Win 11 można zainstalować
za darmo do celów testowania, czy trzeba go kupić i ile to kosztuje?

Pozdrawiam
Ewa