Re: [WINNT] Kopia całego TB - jak?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Kopia całego TB - jak?
From: Sushi Master <su@shi.master>
Date: Mon, 3 Oct 2022 19:49:28 +0200
Mon, 3 Oct 2022 19:01:59 +0200, Ewa <ED@comp.com>  wysmarował:

> Witam ponownie
>
> Napiszcie proszę w oparciu o własne doświadczenia jak/czym
> zapisać/backupować całego Thunderbirda, ze strukturą folderów
> i podforlderów, tak żeby można było do każdej wiadomości zajrzeć
> i czym tam zajrzeć.
> Chodzi mi o taki zapis żeby w razie całkowitej klapy można było
> go odtworzyć.

Wystarczy archiwizować katalog C:\Users\tojekonto\AppData\Roaming\Thunderbird
W razie czego wystarczy go skopiować/odtworzyć z powrotem.

Jednak aby archiwum było tworzone przyrostowo, czyli szybko tylko to co nowe,
należy trzymać maile w formacie maildir a nie mailbox (wyguglaj sobie różnice)
Ustawia się to w preferencjach kont.
Jeśli jest już ustawiony mailbox, można stworzyć nowe konto typu maildir,
następnie tam
przerzucić maile ze starego konta, po czym stare konto usunąć.

Backup robię po sieci jakąś starą wersją (jeszcze z czasów XP) SyncBack Free na
Windows
i rsync pod Linux.

SushiMaster