Re: [WINNT] Windows Server 2012: zarządzanie dyskami

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Windows Server 2012: zarządzanie dyskami
From: Adam <a.g@poczta.onet.pl>
Date: Thu, 2 Jun 2022 21:01:44 +0200
Dnia Thu, 2 Jun 2022 15:06:56 +0100, Mchal M. Lechanski napisał(a):

> Polećcie proszę narzędzie, najchętniej darmowe lub z darmowym okresem
> próbnym, do zarządzania partcjami pod systemem jak w temacie.
>
> Server jest virtualny (Hyper-V), ma przypisane ponad 1TB z czego
> większość to dysk D:. Dyskowi systemowemu C: powoli kończy się  miejsce,
> a jedyna wolna przestrzeń jest dostępna za partycją D: i stąd wbudowaym
> narzędziem dyskowym nie można zwiększyc partycji zawierającej dysk C:
>
> Jest wiele darmowych narzędzi do zarządzania partycjami, ale te co
> znalazłem nie działają na Windows Server, bądź mają inne ograniczenia
> [...]

Jak chcesz użyć jeden raz, to ściągnij jakąś typową gotową kompilację
narzędzi, jak choćby Sergei Strelec's WinPE

https://www.softpedia.com/get/System/Boot-Manager-Disk/Sergei-Strelec-s-WinPE.shtml

Daję odnośnik do softpedii, bo strona Siergieja ma problemy.

Działa na maszynach wirtualnych, działa na serwerach do Win 2019 włącznie,
obsługuje zarówno BIOS jak i UEFI.

W grupie Hard Disk masz tam sporo narzędzi.

--
Pozdrawiam.

Adam