Re: [WINNT] Jaki działający serwer news ?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Jaki działający serwer news ?
From: Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl>
Date: Mon, 25 Apr 2022 08:37:25 +0200
Dnia Sun, 24 Apr 2022 21:07:32 +0200, Ewa napisał(a):

> Sprawdziłam w TB -> Narzędzia -> neostrada (czyli Orange) ->
> Konfiguracja serwera
> mam:
> Typ serwera: Serwer poczty POP
No to tak jak lubię :)

> Ale jednak możliwość zniknięcia z mojego komputera folderów
> współdzielonych typu IMAP mnie zaniepokoiła. Można to sprawdzić?
> Co to są foldery współdzielone?
> (używam Windows 10 Home)
Foldery współdzielone to moja nazwa na taki typ. Dostajesz je "w
prezencie" od serwera poczty IMAP i np. nie możesz ich zlikwidować. Żeby
było śmieszniej to nierzadko mają one różne nazwy na twoim kompie i na
twoim serwerze :) np. Spam na serwerze a na twoim kompie Maile
niechciane. Gdy włączysz swój komp, mailer ściąga nowe nagłówki maili
(jak pisze Adam) i widzisz je w swoim mailerze ale maile zostają na
serwerze i dopiero jak chcesz przeczytać jakiś mail, jest on dociągany.
Oprócz tych obowiązkowych folderów możesz sobie założyć w mailerze swoje
foldery i tam umieszczać maile na których ci zależy, wtedy nie znikną
gdy prowajder zlikwiduje twoje konto.
Jeśli masz konto POP, maile są zawsze w dwóch miejscach - u ciebie na
kompie i na serwerze. Jeśli prowajder zamknie konto na serwerze, maile u
ciebie zostaną.

> Z tego powodu, a także zabezpieczenia się na wypadek awarii (dostęp do
> starej poczty jest czasami bardzo potrzebny), chciałabym zrobić kopię
> na dysku zewnętrznym całego TB, ale tak żeby łatwo można było dotrzeć
> do potrzebnego maila. Mogłoby to mieć postać "normalnego" drugiego TB.
> Jak to zrobić? Piszę drugiego, bo nowe konto chcę używać pod TB.
Mailery posługują się pewnymi znormalizowanymi formatami zapisywania
poczty. Wystarczy zrobić kopię folderu roboczego z mailami by to
wystarczyło. Ale mailery mają też możliwość wykonania kopii zapasowej
danych, czyli np. konfiguracji kont, książki adresowej i maili razem. U
mnie w Evolution jest opcja "wykonaj kopię zapasową danych"  i opcja
"wczytaj kopie zapasową danych" więc nie ma problemu. W TB widzę opcję
"importuj" i tam można wybrać co się chce zaimportować ale nie widzę
opcji "eksportuj" ani "wykonaj kopię zapasową". Czyżby twórcy TB uważali
że jest tak doskonały że już nie potrzebuje robienia zapasu? :) M. i.
dlatego nie podoba mi sie ten TB. Mówię ci, spróbuj Evolution.

--
Jacek
I hate haters.