Re: [WINNT] Wirtualne Win XP pod Win 10 Home - jak zrobić NAJPROŚCIEJ?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Wirtualne Win XP pod Win 10 Home - jak zrobić NAJPROŚCIEJ?
From: Ewa <ED@comp.com>
Date: Wed, 13 Apr 2022 22:44:11 +0200
W dniu 13.04.2022 o 22:20, Adam pisze:
Dnia Wed, 13 Apr 2022 20:49:44 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

Dnia Wed, 13 Apr 2022 20:44:38 +0200, Ewa napisał(a):

Ma to sens?

IMO W11 nie da się zainstalować na wirtualce, a to z powodu zbyt dużych
wymagań.

Ja mam, ale ISO z programu Windows Insider. Być może inne wymagania?
Wersja 21H2 / 22000.318

Host to Win7 / VB 6.1.30

Zresztą mam na nim kilkadziesiąt już chyba wirtualek, w tym kilka
produkcyjnych. Są od DOS 3.3 przez większość Windows począwszy od 3.0,
sporo linuksowych RedHat/Debian/Ubuntu i innych, także OS/2 w kilku
wersjach i jeszcze inne różne "wynalazki", a nawet ProxMox.
Oprócz tego mam inne hosty jak Virtual PC, VMWare Workstation.

W firmie VMware hostujący kilkadziesiąt maszym linuksowych i windowsowych
dla klientów, ale to już trochę inna liga.

PS.
Chłopaki, szacun. Macie cierpliwość :)
Ja tutaj w tym temacie praktycznie nic nie pomogłem, bo mam trochę innej
roboty, i to złośliwie akurat wtedy, gdy Ewa o coś pyta.

Dzięki za informacje.
Ja takich ambicji nie mam żeby instalować kilkadziesiąt wirtualek.
Może z czasem "dorobię" się czterech: WinXP, Win7, Win11 i najnowszego Minta.
Ile pamięci i ile dysku (rozumiem, że dynamicznego) masz przypisane
do każdej wirtualki?
Spróbuję sprawdzić czy Win 11 w programie Insider ma mniejsze wymagania
niż taki poza Insiderem. ISO takiego poza w wersji Polish_x64v1 ma
5,08 GB. Ale to nie wszystko mówi. Trzeba sprawdzić szczegóły.

A szacun za cierpliwość podzielam :-)

Pozdrawiam
Ewa