Re: [WINNT] Wirtualne Win XP pod Win 10 Home - jak zrobić NAJPROŚCIEJ?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Wirtualne Win XP pod Win 10 Home - jak zrobić NAJPROŚCIEJ?
From: Ewa <ED@comp.com>
Date: Sat, 9 Apr 2022 11:50:29 +0200
W dniu 09.04.2022 o 09:40, Ewa pisze:
Dnia Sat, 9 Apr 2022 00:59:40 +0200, Ewa napisał(a):

VT-x is disabled in the BIOS for all CPU modes

W tym momencie wypadało by abyś powiedziała jaki masz komputer. Jaka
płyta główna, jaki procesor. Być może znajdzie się ktoś kto zna tą płytę
i podpowie ci jak włączyć wirtualizację w BIOS.

Bardzo dziękuje za zwrócenie na to uwagi. Nie przeczytałam dokładnie
komunikatu o błędzie.
Kiedyś już do BIOSu na tym komputerze wchodziłam i wiem, że zmiany
muszę robić ostrożnie.
Przynajmniej z tym problemem spróbuję sobie poradzić sama.;-)
A potem, jak radzi trybun, odinstaluję i zainstaluję VB od nowa.

Jeśli nie będę wiedziała jak zmienić ustawienia w moim BIOSie to
podam dane i poproszę o pomoc.

Zmiana w BIOSie okazała się banalna. Wystarczyło w System Configuration zmienić przy Virtualization Technology z Disabled na Enebled.

W VB błąd się nie pokazał i zaczęła się instalacja XP - szła do momentu
pytania o Klucz, którego nie mam. Zdaje się, że jednak będę musiała
odnaleźć moją płytkę z instalatorem XP, podłączyć napęd DVD, zrobić
obraz ISO i powtórzyć instalację.
Podczas instalacji XP postępowałam tak, jak kiedyś przy normalnej
instalacji. Miałam wątpliwość czy formatować te 10 GB przydzielone do VM, ale sformatowałam jako NTFS. Mam tylko nadzieję, że nie użyło do tego miejsca zajętego przez moje pliki w Win 10. _Jak to sprawdzić?_

Niepewnie się jeszcze czuję jeśli chodzi o przechwytywanie klawiatury
i integrację kursora myszy, ale poczytam na te tematy.

Dzięki za pomoc i podpowiedzi.
Wszelkie dalsze uwagi przyjmę z wdzięcznością.

Pozdrawiam
Ewa