Re: [WINNT] Wirtualne Win XP pod Win 10 Home - jak zrobić NAJPROŚCIEJ?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Wirtualne Win XP pod Win 10 Home - jak zrobić NAJPROŚCIEJ?
From: Ewa <ED@comp.com>
Date: Tue, 12 Apr 2022 16:57:59 +0200

Podejrzewam, że właśnie VB wybrał ustawienia pod Win7 a nie XP. Robi to na podstawie wpisywanej nazwy VM ale można wymusić też wybierając z listy. Jeśli na początku kreatora ustawisz XP, to potem tylko się klika Dalej oraz wybiera plik ISO z instalką. I wtedy jest NAJPROŚCIEJ. Ten błąd z pierwszego obrazka jest zapewne z powodu ustawienia kontrolera SATA zamiast IDE (XP nie obsługuje SATA).

Dzięki za wyjaśnienie, ale to nie zmienia faktu, że F8 nie działa
nawet wtedy gdy wybrane jest XP (32bit).

Sprawdziłam teraz jeszcze raz.
W obu przypadkach było wybrane Windows XP (32 bit).
Zarówno przy poprzednim .iso (który wczoraj pozwolił zainstalować XP)
jak i przy .iso, dla którego dzisiaj sprawdzałam sumę kontrolną:
- nie działa F8 (nic się nie dzieje), pomimo działania i zastosowania
  pg-dn
- działa ESC i powoduje powrót do okna, przy którym naciskam Enter
  w celu rozpoczęcia nowej instalacji XP

Dlaczego poprzednio, też przy wybranym XP (32 bit), pokazywał się
komunikat https://www.szybkiplik.pl/8iDDjGv2r2 ?
Ale co ważniejsze, w tej chwili nie mam już możliwości wykonania
jakiegoś ruchu, poza szukaniem jeszcze innego .iso, jednego, drugiego,
trzeciego itd.

Pozdrawiam
Ewa