Re: [WINNT] Pozostałe poprawki do Win7 SP1 64 PL

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Pozostałe poprawki do Win7 SP1 64 PL
From: m4rkiz <m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com>
Date: Fri, 9 Jul 2021 11:43:44 +0200
On 2021-07-08 12:18, Colnet wrote:
> Zostałem poproszony o aktualizację Windows dla laptopa Asus K53SJ.
> Zaproponowałem Windows 10, ale ta osoba stanowczo to odrzuciła.

To należy poinformować tą osobę, że ryzykuje że wszystkie informacje które kiedykolwiek będą na tym komputerze zostaną wykorzystane przez osoby trzecie w stopniu nieporównywalnie wyższym niż w przypadku systemu z dostępnymi aktualizacjami.

I jeżeli to rozumie i za to płaci to "klient nasz pan".

Natomiast jeżeli chce żeby coś po prostu dla niej zrobić i wie "lepiej" co i jak, ale nie jest w stanie zrobić tego sama - to wysłać ją na drzewo i cieszyć się spokojem.

Rzeźba z jakimiś przypadkowymi iso i przypadkowymi zbiorami poprawek, i przypadkowymi narzędziami do ich integracji ma dużą szanse na skończenie się źle - w lepszym przypadku tego 'źle' dostaniesz jakąś problematycznie działającą sieczkę, w gorszym jakiegoś trojana, robala czy ransomware. Dla jednorazowej operacji stawiania starego windowsa jest to kompletnie bez jakiegokolwiek sensu, zainstaluj z iso ze zweryfikowaną sumą kontrolną a potem niech robi swoje z wu. Czasowo wyjdzie pewnie lepiej a masz niemal gwarancję na otrzymanie najlepszej możliwej opcji bez dziwnych problemów.