Re: [WINNT] Wolny transfer hdd

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Wolny transfer hdd
From: pueblo <nomail@nomail.pl>
Date: 22 Nov 2018 14:35:45 GMT
Witaj Adam, 22 lis 2018 w news:pt6dil$cl0$1$Adam@news.chmurka.net
napisałeś/aś:

> Zależy od wielu czynników, m.in.:
> - metoda kopiowania (w TC można wybierać i konfigurować)
TC i explorer - bez różnicy
> - program antywirusoway
nie ma znaczenia
> - bufor systemowy
świeżo zainstalowany system - włączone buforowanie zapisu, czyli
normalnie
> - kontroler
> - metoda obsługi dysku
> - włączone/wyłączone bufory dysku
> - włączona/wyłączona weryfikacja zapisu

j.w.

> oraz cała kupa innych rzeczy.
> Jaki dysk, jakie środowisko, jaka płyta główna i ewentualnie
> kontroler, jakie ustawienia, jaka metoda pomiarowa?

środowisko - laptop, którym zmieniłem dysk nagle, dokładnie to
skolonowałem system ze starego hdd. A pytam bo od razu rzuciło mi się
to w oczy.
Inna sprawa, że wszelkie testy, np. Crystal disk Mark, czy Hdtune
itp., jak również np. skanowanie mhdd z poza systemu idą bardzo ładnie
- 90MB/s Ale to jest zdaje się jakiś inny dostęp do dysku. Nie jest to
kwestia sterowników(sprawdzałem), bo nawet na standardowych
windowsowych to powinno iść szybciej. Pod linuxem live idzie tak samo
słabo. Podejrzewałem partycje, ale żaden program do tego nic nie
krzyczy.
> Piszę z pamięci:
> U mnie dyski SATA 7200rpm miewają od ok. 80 MB/s w górę (nie Mb/s!).
> Sporo ponad 40 wyciągają 7200/ATA66.

Nigdy nie zapamiętam tej nomenklatury - mówię o megabajtach.