Re: [WINNT] Chkdsk

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Chkdsk
From: Trybun <cheilmx@jachu.ru>
Date: Sun, 10 Jun 2018 09:14:32 +0200
W dniu 2018-06-09 o 23:05, Adam pisze:
W dniu 2018-06-09 o 20:04, Trybun pisze:
W dniu 2018-06-08 o 15:16, Adam pisze:

Ogólnie rzecz biorąc  wygląda na to że dla Chkdsk rzecz dotyczy parametru /C. Ale ten program zdaje się nie tylko diagnozuje a również powinien dysk doprowadzić do porządku, tak że chyba powinien uruchomić się raz i podać co jest nieprawidłowe i co naprawił, albo chociaż czego nie zdołał naprawić?

Problem swego czasu opisywany: "dirty bit".

Na tej grupie było o tym?

Ogólnie w Internecie.
Tu chyba też, ze 2 lata temu.

Pamiętasz możne w czym był problem? Dlaczego nagle przy rozruchu systemu zaczął się włączać ten cholerny Chkdsk, no i najważniejsze - jak to wyłączyć?

Nie wiem, w czym był problem.
Miałem swego czasu jednego laptopa serwisowego, a na nim partycję FAT32 o pojemności coś ok. 700GB. Skanowanie takiej trwało ponad 20 minut. A że sprzęt jeździł do klientów i złośliwie najczęściej u klienta próbował skanować, to po prostu to wyłączyłem. Były tam Win98, WinXP, Win7 i jakiś Red Hat. Wszystkie natywnie, nie wirtualnie. Duża partycja FAT32 wspólna dla wszystkich systemów, a na niej ogromne mnóstwo małych plików i "miliony" różnych instalek.

Właśnie o takie wyłączenie chodzi! Jak to zrobiłeś? Wczoraj połowicznie udało mi się to zrobić poprzez modyfikację rejestru. Połowicznie bo co prawda komunikat Chkdsk już się nie pokazuje i operacja skanowania, ale za to przez mniej więcej długość wcześniejszego skanowania (około 10sekund) pokazuje się czarny ekran, (no, może trochę krócej). Więc to chyba nie jest poprawne wyłączenie automatycznego skanowania Chkdsk-a..