[WINNT] Jak ustawiać zarządzanie ładowaniem dla laptopa w W10?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] Jak ustawiać zarządzanie ładowaniem dla laptopa w W10?
From: Marek S <precz@spamowi.com>
Date: Tue, 21 Nov 2017 13:06:27 +0100
Witam,

Sytuacja ma się następująco. Laptop Lenovo Z710. Jest w nim aplikacja fabryczna pozwalająca włączyć tryb ochrony baterii ograniczający ładowanie do 60%. Aplikacja ma poważny feler: gdy bateria rozładuje się, to przestawia się ona w tryb ładowania 100%, czego prawie nigdy nie chcę, ale są wyjątki, gdy w teren go zabieram.

No i teraz druga sytuacja. Wczoraj reinstalowałem system od zera. Robiłem to oczywiście z podłączonym zasilaniem. System jest goły - bez doinstalowywania czegokolwiek. Ze zdumieniem stwierdziłem, że stan naładowania nie przekracza 60%. Czyli jakieś ograniczenie funkcjonuje.

Moje pytanie brzmi: czy to ograniczenie jest zaszyte w system operacyjny czy raczej jest sprzętowe? Jeśli to system: jak je przełączać 60/100% ?

--
Pozdrawiam,
Marek

  • [WINNT] Jak ustawiać zarządzanie ładowaniem dla laptopa w W10?, Marek S <=