Re: [WINNT] Co szybsze w LAN - samba (CIFS/SMB) czy FTP?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Co szybsze w LAN - samba (CIFS/SMB) czy FTP?
From: moxi <moxi@wyslijspamdosmieci.pl>
Date: Tue, 20 Dec 2016 14:15:53 +0100
W dniu 2016-12-20 o 13:17, moxi pisze:
Który protokół powinien być szybszy (backupy katalogów 400GB - 1,2 TB,
zwykle po kilkanaście tysięcy plików) w LAN pomiędzy serwerem, a
dyskiem sieciowym: FTP czy CIFS/SMB (dyski sieciowe bez Rsync/RTRR)?
Który protokół jest bezpieczniejszy i mniej problemowy (np. kodowanie
nazw plików - polskie znaki, duże i małe litery, długość nazwy ścieżki
katalogów - ograniczenie liczby znaków, prawa do katalogów i plików -
właściciel i dostęp, weryfikacja - bit do bitu, coś jeszcze)?

Przerzucam teraz z NAS przez FTP na dysk sieciowy z prędkością
25-27MB/s, ale chciałbym to robić ze dwa razy szybciej rzędu 50MB/s
(łącze i dysk na to pozwala) zeby skrócić czas backupu - czy zmiana
protokołu na sambę coś pomoże, czy przeszkodzi (chwilowo mam jakis
problem z inicjalizacją backup job przez SMB i nie mogę sam sprawdzić
prędkości - walczyć z sambą czy odpuścić i zostać przy FTP)?

jest jeszcze rsync, przesyla tylko roznice, obsluguje kompresje, nie
wiem jak pod win ale na linuxie dziala to calkiem sprawnie

moj blad, przeoczylem ze dyski sieciowe sa bez rsync

--
moxi