Re: [WINNT] Win10 i brak reakcji na klikanie menu

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Win10 i brak reakcji na klikanie menu
From: "Andrzej P. Wozniak" <uszer@poczta.onet.pl.invalid>
Date: Thu, 3 Mar 2016 02:04:17 +0100
Osoba podpisana jako  ...:::WISKOLER:::... <jvfxbyre@burgh.rh> w artykule
<news:ef5q38tqv8g9$.t27q8njjkk4z.dlg@40tude.net> pisze:

Na grupie pl.comp.os.ms-windows.winnt, osobnik mieniący się nazwą Andrzej
P. Wozniak naskrobał(a):

Typowe objawy. Podobno w takich okolicznościach (niedziałające kafelki
i menu start w Windows 10)
Może i typowe dla Win10, ja się z takim objawem pierwszy raz spotkałem

Na tej grupie jeden z objawów był opisany dwa miesiące temu:

Nieco inny objaw był opisywany w grudniu (to wcześniejszy etap - blokują się
programy najczęściej używane):
Zwróć uwagę, że blokada może nastąpić już przy instalowaniu Windows 10 na
Windows 7, bo Microsoft w swej mądrości nie może dociec przyczyn problemów
i również w Windows 7 instaluje aktualizacje, które służą do logowania
i telemetrii.

 działa kasowanie lub zmiana nazwy plików
*.log z katalogu użytkownika:
%USERPROFILE%\AppData\Local\TileDataLayer\Database\
W tym katalogu sptkałem trzy pliki z rozszerzeniem *.log, EDB.log,
EDB00018.log oraz EDBtmp.log.

Pamiętasz ich rozmiary? Który był największy?

Niestety system mimo unadania sobie praw
administratora w TC

Rozumiem, że zmieniałeś uprawnienia do pliku…

nie pozwolił ruszyć pliku EDB.log.

Widać ten jest otwarty przy zalogowaniu użytkownika i blokowany przez
system. Zwykle nie daje się skasować, ale można zmienić nazwę. Możesz
też go skasować po wylogowaniu i zalogowaniu na innego użytkownika.

Pozostałym
zmieniłem rozszerzenia i próbowałem uruchomić komputer w trybie
awaryjnym żeby tam ewentualnie pobawić się, niestety komputer nie za
bardzo chciał ze mną współpracować, ponieważ instalował sobie jakąś
poprawkę inie zabardzo mu wyszło. Wypisał tylko informacje o nieudanej
instalacji, wyscofaniu się z niej i uruchomił sie w normalnym trybie.
Ale wyglada na to że pomogło to mimo wszystko. Zaczął reagować na
klikanie zarówno w menu jak i w traju na ikonki.

Jeśli plik EDB.log był największy, to kasowanie pozostałych logów na długo
nie wystarczy. Im bardziej intensywnie będziesz korzystał z Menu Start, tym
szybciej logi się znowu przepełnią. Nawet jeśli wyłączysz teraz logowanie
wszystkiego, co się da, to nie da rady wyłączyć wszystkiego, więc w
najlepszym razie tylko opóźnisz katastrofę.

Jak widać, cała ta microsoftowa szpiegomania i telemetria potrafi
doprowadzić Windows do trybu demo – możesz sobie oglądać i śmiało
klikać bez obawy, że coś popsujesz ;-)

Na koniec pociecha:
Najnowsza aktualizacja KB3140743, która wkrótce będzie dostępna, ma podobno
jakoś naprawiać działanie Menu Start, ale wcale nie mam przekonania, że
zrobili to, co trzeba.

--
Andrzej P. Woźniak  uszer@pochta.onet.pl  (zamień miejscami z<->h w adresie)
Microsoft zdominował rynek oprogramowania dzięki wysokiej jakości produk-