Re: [WINNT] Dwa systemy na laptopie

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Dwa systemy na laptopie
From: "Irek.N." <tajny@jakis.taki.jest.pl>
Date: Sun, 18 Jan 2015 20:04:29 +0100
Gdybanie (nie pamiętam jaki to problem, ale też mi się przewinął):

a. Kopiowałeś partycję systemową np. z SATA1 na SATA2, i po kopiowaniu trzeba
było przełączyć fizycznie kopię na SATA1 (chyba nie)

b. Kopiowałeś partycję systemową z dysku chodzącego na IDE na dysk AHCI

Zrobiłem instalację na SSD, działała przez kilka lat i chcę ją taką zatrzymać (mogę wszystko przeinstalować, ale dodatki do programów obsługujących PLC nie są prostą sprawą, a nie chcę się przekonać po przejechaniu długiej trasy, że nie podepnę się do sterownika czy napędu). Jednocześnie muszę mieć W7, ponieważ na XP zaczynają już programy nie chodzić. Dlatego stary SSD 60G posłużył jako dawca działającej wersji z XP, a nowy SSD 240G oprócz tej dostał nową partycję z W7.

Kłopot w tym, że W7 kopiuję i nic się nie dzieje - startuje i pracuje. Kopiowałem dla zabawy i poznania tematu kilkanaście razy, pomiędzy SSD i HDD klasycznym też - zawsze w efekcie działało. Tymczasem XP nigdy nie udało mi się skopiować, obojętne w którą stronę i z jakiego dysku na jaki. Pomogło przewalenie dysku 1:1 u kolegi programem jak wcześniej pisałem - z 60G na 240G z zachowaniem rozmiarów. Później już było łatwo - BootIt sobie poradził, dokopiowałem W7 i skonfgurowałem ekran startowy.

Nie rozumiem dlaczego XP jest tak upierdliwe.
Problem z plikiem hal.dll - po starcie, zaraz na początku, jeszcze przed pierwszym ekranem windy, coś w stylu:
"Nie można znaleźć pliku /windows/sytem32/hal.dll"
Oczywiście plik był, wgranie nowego nie rozwiązywało problemu i powiem szczerze - obawiałem się że coś będzie namotane w systemie - a to bardzo ważna konfiguracja dla mnie, pomijając nawet durne licencje, o których wznowienie trzeba pisać do dostawców oprogramowania.

Miłego.
Irek.N.