Re: [WINNT] Windows 8 i aktualizacje

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Windows 8 i aktualizacje
From: "Piotr B. [pb2004]" <p_borkowski@nospamgazeta.pl>
Date: Wed, 15 Jan 2014 14:00:14 +0000 (UTC)
GAD Zombie <gad@usun.gad.usun.art.pl> wrote:

> Robi gdzieś logi z tego, kiedy co instaluje? Bo nie znalazłem. Ciekawy
> jestem czy faktycznie coś aktualizował, kiedy o tym nie wiedziałem.

W Panelu sterowania przy Windows Update jest link "Wyświetl historię
aktualizacji"

> Wczoraj też zajrzałem, czy nie ma aktualizacji sterowników grafiki, bo
> ostatnie miałem chyba z września. Potem wiele razy sprawdzałem, ale
> nowszych nie było. Okazuje się, że jest coś nowego z grudnia, więc
> zainstalowałem. Włączyłem z powrotem wyłączanie monitora i teraz będę
> obserwował.

Jak często jest aktualizowany sterownik poprzez Windows Update zależy od
producenta urządzenia. Niestety w skrajnych przypadkach może to być
nawet tylko raz przy wydaniu systemu.

> [...]
> przedwczorajszego zawieszenia przy zamykaniu systemu i w momencie
> zamykania były 3 błędy z Catalysta. Być może to on się wykrzaczył i
> system się nie zamknął. Nie zmienia to jednak faktu, że system potrafi
> stanąć w takim momencie z powodu programu, czy sterownika, który jak się
> wyłoży. I system już się nie zamknie wcale. Co gorsza, zdążył wyłączyć
> wcześniej monitor, więc ręcznie nie było już szans na żaden ratunek. Bo
> Win 8 zaczyna wyłączanie systemu od wyłączenia monitora, a potem zamyka
> sobie resztę ;). Niby fajne, ale - jak widać, w tym momencie trochę to

Wyłącza monitor bo po wylogowaniu domyślnie system jest hibernowany.
Wiele może być przyczyn nieudanej hibernacji. Od błędu w sterownikach,
systemie aż po błąd w sprzęcie, który w pewnych okolicznościach nie
reaguje na polecenie zmiany stanu zasilania z systemu.

--
Piotr Borkowski