Nowy typ plików otwierany przez FF

Autor: artiun <artiun_at_spam.wp.pl>
Data: Mon, 18 Mar 2013 18:16:09 +0100

Z uwagi na to, że jestem raczej uziemiony (uszkodzone kolano), zacząłem
szukać w necie, tego na co wcześniej nie miałem czasu (lub wymyśliłem sobie,
ze nie miałem).
Kiedyś mając Amigę był taki generator gier (bodaj. Amos to się nazywało,
sprite, collisions...). Poszukałem czegoś podobnego na PC (na dzisiejsze
czasy). Znalazłem Unity:
http://unity3d.com.
Sprawdzałem możliwości szukając przykładów. Znalazłem stronkę:
http://pl.y8.com/search?utf8=%E2%9C%93&q=unity3d
Jeśli zainstaluje się wtyczkę dla przeglądarki (UnityWebPlayer), można w
dana grę zagrać w przeglądarce. Jest możliwość ściągnięcia (może nie
wszystkich) bezpośrednio na dysk lokalny.
I tu pytanie - ściągam plik, ma rozszerzenie "unity3d", nie ma informacji
(przynajmniej ja nie znalazłem) o tym, że można to odtworzyć w jakimś
odtwarzaczu "standalone". Przeciągnięcie pliku do okna przeglądarki
uruchamia go.
Dwuklik na nim powoduje wywołanie okna z pytaniem o aplikację, w której ma
się to uruchomić. Ok, mogę wskazać FireFox'a.

<PYTANIE>
Czy nie będzie miało to wpływu na dotychczasowe działanie sytemu w stosunku
do pliku z takim rozszerzeniem, prócz oczywiście automatycznego otwarcia go
w przeglądarce? Czy przeglądarka będzie się zachowywała jak dotychczas, tzn.
otwierała z zainstalowanym pluginem ten plik jak dotychczas (nie proponowała
np. automatycznego zapisu). Z drugiej strony czy podczas wybierania linku do
download, nie będzie go otwierała?
</PYTANIE>

Ktoś może napisać "SPRAWDŹ", jednak sporo kiedyś walczyłem z tymi
przypisaniami i w rejestrze i w samych przeglądarkach, wolę zapytać, zanim
poświęcę dzień na sprzątanie z tego powodu.
Chodzi mi o odpowiedź na <PYTANIE>, reszta to nakreślenie problemu :), a
może kogoś zaciekawi :)

--
Artur
0 weeks 0 days 5 hours 29 minutes 6 seconds and 480 milliseconds.