[Windows 7] Jak ponownie zainstalować aktualizacje zakończone niepowodzeniem?

Autor: Paweł <brop_at_wp.pl>
Data: Sat, 16 Mar 2013 20:40:48 +0100

Witam
Mam system Windows 7 Professional x64.
Podczas ostatniej sesji aktualizacyjnej Microsoftu (13.03.2013) instalacja
jednej z dostępnych aktualizacji zakończyła się niepowodzeniem.
Ta aktualizacja to "Zbiorcza aktualizacja zabezpieczeń IE 9 dla Windows 7 x64
(KB2809289)", a zgłoszony kod błędu: 80242016.
Skorzystałem z opcji pomocy narzędzia "FixIt", które niby zgłosiło naprawę
błędu.
Ściągnąłem osobno tą poprawkę z witryny Microsoftu, ale instalator po swoim
uruchomieniu "stwierdził" w komunikacie, że taka aktualizacja została już
wcześniej zainstalowana (jest owszem widoczna w historii aktualizacji, ale jako
zakończona niepowodzeniem), a jej odinstalowanie i ponowne zainstalowanie kończy
się tym samym "stwierdzeniem".
Co zrobić by system "zapomniał" o wcześniejszej próbie instalacji tej
aktualizacji i pozwolił na ponowne jej zainstalowanie?

Nieco inny problem mam z dwoma innymi aktualizacjami:
1. "Aktualizacja platformy dla Windows 7 x64 (KB2670838)"
2. "IE 10 dla Windows 7 x64"
Oba instalują się poprawnie, ale.....
po instalacji [1] przestaje działać "Poczta usługi Windows Live", a po
instalacji [2] przestają działać IE 10 oraz w/w poczta.
W obu przypadkach dostaję komunikat: "Program XYZ przestał działać".
Przez to nie mogę uaktualnić IE 9 do IE 10. Jak sobie z tym poradzić?

Pozdrawiam
Paweł