W7 - wsadzenie czegokolwiek do USB powoduje zawieszenie

Autor: Piotrek <lesiu34_at_gazeta.pl>
Data: Wed, 13 Mar 2013 21:11:01 +0100

Witam

Od niedawna zaczął się robić taki problem: Jak wsadzę dowolnego Pendriva,
albo podepnę telefon przez USB (nawet nie zdążę wybrać trybu pamięci
masowej czy PCsuite) to czasem - nie zawsze, ale często Windows 7 64 bit
robi piękną zawieszkę w następujący sposób: robi się czarny ekran i koniec.
Kliknięcie na Reset powoduje wyłączenie się komputera i ponowne jego
odpalenie. Przy czym jeżeli podłączane urządzenie jest w porcie USB w
trakcie uruchamiania - to działa bez problemu i nic się nie dzieje. W
kodach błędów znalazłem , że event id błędu to 41 task 63. Wujek google
wskazuje, że roi się od pytań na ten temat, ale żaden z tematów nie
obejmował systuacji podpięcia urządenia do usb - przynajmniej ja takiego
nie znalazłem. Zna może ktos przyczynę i rozwiązanie problemu? Jeszcze nie
usuwałem sterowników USB, aczkolwiek pracuję cały czas na tych samych od
dawna - no chyba że uległy uszkodzeniu. System bez wirusów, malware itp.
dysk bez błędów. Podzespoły posprawdzałem - oprogramowanie do obciążania
kompa nie wykazało problemów. Zasilacz raczej sprawny - to markowy Tagan
U15 430 w. Mobo Gigabyte GA-P35C-DS3R z C2D e8400. Nic nie przetaktowane.
Ram sprawny. Co to może być?