Re: chkdsk moze coś popsuć?

Autor: Anerys <spam.nie.jest_at_spoko.pl>
Data: Wed, 13 Mar 2013 14:23:43 +0100

Użytkownik "1634Racine" <1634_at_Racine.pl> napisał w wiadomości
> czy prawda jest, że chkdsk moze (niekiedy) bardziej zaszkodzić niż pomóc?

Może, owszem. Jak każdy program do naprawiania.

> jesli tak - dlaczego?

Proste - program jest głupi i działa podług utworzonego algorytmu. Jeśli
uszkodzenie wymknie się jakimś niuansem poza ten algorytm, program może
zachować sie dwojako - albo zakomunikuje, że uszkodzenie jest zbyt poważne i
odmówi działania, albo po cichu usiłuje wyrzeźbić coś z tego, co zastał, a
jeśli to jak wspomniałem, mieści się "poza algorytmem", może zabrnąć w
maliny i zamiast z kaszki zrobić "rzetelne" dane, zrobi sieczkę. Rzadko się
to zdarza, ale to tak, jak z pasami w samochodach, przeważnie ratują życie,
ale są sporadyczne przypadki, że właśnie pasy doprowadzają do tragedii.
Pomny tego, przy niektórych poważniejszych uszkodzeniach ręcznie scalałem
niektóre dane, dopiero potem pozwalałem sobie na naprawę, jak wiedziałem, że
program już sobie poradzi.