Re: zarządzanie kolorem w Win7 i skanowanie

Autor: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Thu, 10 Jan 2013 14:52:14 +0100

Dnia Wed, 9 Jan 2013 14:32:37 -0800 (PST), bartmeteo_at_gmail.com napisał(a):

> Witam
> Taka sprawa. Skanuje fotę i załączam do pliku profil AdobeRGB. Gdy oglądam
> ją w przeglądarce Win7 to cała fota łącznie z białym tłem ma zabarwienie
> lekko różowe. Ta sama fota oglądana w programie graficznym IrfanView czy
> PS jest już ok z kolorami. O co chodzi. W Windowsie mam włączony profil
> AdobeRGB. Dziękuję za pomoc.

Jesteś pewien, że systemowa przeglądarka grafik potrafi czytać z pliku
informację o profilu barwnym? Bo mnie się wydaje, że by default zakłada sRGB
i cześć.

[ Jedyna absolutnie precyzyjna definicja grafomana: jest to taka osoba,    ]
[ która pisze bez honorariów.   (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]