Re: uprawnienia dla pliku HOSTS

Autor: Grzegorz Niemirowski <gnthexfiles_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed, 24 Oct 2012 17:29:54 +0200

1634Racine <1634_at_Racine.pl> napisał(a):
> takie, jakie jest w stanie wywalczyc sobie za sprawa autora Rosjanina.

Czyli takie jak Twoje albo wyższe. Może robić co najmniej to samo co Ty. W
Windows Vista/7/8 jest jeszcze UAC, więc sprawa się komplikuje, ale tutaj na
razie mamy XP.

> a co, jesli nie ma ich w ogole, bo ja sobie odebralem, tak, jak wszystkim?
> to sobie nada, jesli autor nauczy go tego.

Czyli pojawia się kwestia determinacji autora.

> Mnie chodzi TYLKO o to, czy metoda odebrania wszelkich i kazdemu praw do
> zapisywania w pliku jest znaczaco lepsza od "atrybutowej" obrona przez
> agresorem/wirusem/itp i do jakiego stopnia to jest dobra obrona.
> Ale: wlasnie widze, że odpowiadasz na to w innym poscie, thx. Tak
> podejrzewalem, ze opinia w tej sprawie zalezy od znanej statystyki wsrod
> wirusow i tym podobnych smieci. Ja statystyki takiej nie znam. Ale
> zakladam, ze jest ich mniej niz potrafiacych zmieniac np. RO :)

Dokładnie o to mi chodzi. No bo ilu jest użytkowników takich jak Ty, co
odbierajš sobie prawa? Czy jakiemuœ autorowi wirusa chciałoby się na nich
tracić czas?

> przez sile rozumiem sile. Sile zabezp. drzwi przed wylamaniem z futryna
> mierzy sie np. iloscia facetow potrzebnych do sforsowania. Na poziomie
> plikow np tekstowych sila zabezpieczenia poprzez RO = polowa faceta. To
> ile wynosi sila zabezpieczenia w postaci odebrania praw wszelkich i
> wszystkim do pisania w pliku hosts? prosciej nie mozna wytlumaczyc o co
> mi chodzi gdy pytam o sile zabezp. poprzez odebranie praw pisania w
> pliku.

Ale moim zdaniem nie można tego tak przeliczać.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/