Re: jak to założyć exelowi?

Autor: Anerys <spam.nie.jest_at_spoko.pl>
Data: Wed, 3 Oct 2012 06:31:00 +0200

Użytkownik "1634Racine" <1634_at_Racine.pl> napisał w wiadomości
> mam b.duzy plik tekstowy (inny nie moze byc),wylacznie z powtarzajaca sie
> (jedna po drugiej) sekwencja czterech wierszy:
> b x
>
> - i taki blok powtarza sie setki razy, a "x" jest jedyna w tym
> interesujaca mnie zmieniajaca sie liczba.
>
> Czy mozna to "jakos" do exela (?)..., aby miec tylko ciag liczb:
> x1
> x2
> x3
>
> docelowo chodzi o zobaczenie, kiedy x najwieksze, kiedy najmniejsze...
> Moze nie exel?
> jak to ugryźć?

Nie bardzo wiem, czy to wystarczy, ale jeśli kosmetyka nie jest ważna, tylko
treść, to posortuj swój plik tak:
sort duzyplik.txt > plikduzy.txt
wykonujesz to z wiersza poleceń w katalogu, gdzie znajduje się plik
wejściowy. Wynik zapisze się w tym samym katalogu.
Za duzyplik.txt podstawiasz ten, który chcesz zlustrować, za plikduzy.txt
dowolną nazwę nieistniejącego w tym katalogu pliku, inaczej istniejący plik
zostanie nadpisany.
Wynikiem jest posortowana alfabetycznie lista, gdzie najpierw będą wszystkie
A, potem B... itd. Wynik możesz obciąć w edytorze tekstowym (choćby
systemowy Notatnik) do pożądanego zakresu, a następnie, jeśli chcesz, poddać
kolejnym sortowaniom, np. wg zawartości n-tej kolumny znaków, tak:
sort /+n plikduzy.txt > inyplik.txt
gdzie podstawiasz odpowiednie nazwy plików (uważaj na możliwość nadpisania),
a jako n podajesz kolumnę, wg której ma sortować. Pozostałe możliwości
użycia SORT uzyskasz, wywołując go z parametrem /? - wyświetli możliwości.
Program prościutki, ale nie ułomek, zaleta - jest częścią systemu i od
czasów starego DOSa mocno wydoroślał.