Re: Limit polaczen po http w Win 7 x64?

Autor: Piotr B. (pb2004) <p_borkowski_at_nospamgazeta.pl>
Data: Tue, 10 Apr 2012 13:55:50 +0200

Użytkownik Q napisał:

> [...]
> The connection limit wasn't established by Microsoft without a reason.
> It should prevent rapid spreading of viruses and worms if a computer
> gets infected. That's why they limited it to 10 connections at a time...
> Some applications, like, for example, filesharing tools, can't unfold
> their capacity when the maximum connection limit is too low. Please
> don't raise the connection limit if you don't really need it. Look into
> the event viewer (start->run 'Eventvwr.msc'->system). When you see
> entries with the event ID 4226, the system is telling you that the

Nie do końca prawdę w tym cytacie ktoś napisał. To był limit na tzw
half-open tcp connections czyli limit szybkości nawiązywania nowych
połączeń tcp, który wynosił właśnie 10 pakietów tcp syn na sekundę.
Liczby połączeń w żaden sposób to nie ograniczało. Limit ten został
wprowadzony w SP2 do XP. Nie ma go W7 ani Vista SP2.

> - na IE (zmienialo sie na 10):
> Normally your Internet Explorer limits the maximum number of open
> connections on one server to 4. If you're downloading 4 files from a
> server, and you want to surf its websites, nothing happens coz you have
> already reached the maximum number of connections. This setting
> increases the limit to 10.

To jest limit Internet Explorera nie systemu.

--
Piotr Borkowski