Re: Szukam małego programu do sortowania linii w plikach txt

Autor: sloniu_21 <sloniu.21_at_gmail.com>
Data: Thu 15 Sep 2011 - 11:04:45 MET DST

> Zastanawia ... znów program usiłuje być mądrzejszy, bo ja mu chcę jasno
> powiedzieć, jakie kodowanie jest w pliku, ale program tego nie umożliwia,
> robiąc po swojemu. Jest opcja /l, ale...
[ciach]

Skopiowane ze strony Małomiękkiego:
Using the /l locale command-line option
Currently, the only alternative to the default locale is the "C"
locale, which is faster than natural language sorting and sorts
characters according to their binary encodings.

Czyli MS wymyślił parametr, który został zaimplementowany częściowo (a
praktycznie w ogóle jest nieprzydatny).
Z tego co udało mi się wyszukać - http://blogs.msdn.com/b/michkap/archive/2005/02/01/364707.aspx
to sort sortuje wg zdefiniowanych w systemie DEFAULT SYSTEM LOCALE,
czyli wg języka ustawionego w panelu sterowania, opcje regionalne i
językowe, zaawansowane, Język dla programów nie obsługujących kodu
Unicode. Czyli również na niemieckim lub czeskim Windowsie można
sortować wg polskiego alfabetu używając wbudowanego w cmd.exe sorta.
Trzeba tylko przy zapisie pliku użyć strony kodowej IMB CP852.