Re: Szukam małego programu do sortowania linii w plikach txt

Autor: Grzegorz Niemirowski <gnthexfiles_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 14 Sep 2011 - 19:25:54 MET DST

sloniu_21 <sloniu.21@gmail.com> napisał(a):
> Czy jest jakiś mały program dla Windows XP, który poprawnie posortuje
> linie z polskimi znakami? Dodam, że próbowałem zapisywać pliki w
> kodowaniach 1250 ANSI Central Europe, UTF-8, UTF-16 LE i BE,
> ISO-8859-2 oraz OEM 852 (Latin II).

Kodowanie to kodowanie, nie ma nic do sortowania.

> Polecano mi już SORT z CoreUtils, ale polskie znaki są dla niego
> problemem. Polecano MS PowerShell, ale ja naprawdę potrzebuję małego
> programu (powiedzmy wielkość do 1 MB). Program nie musi posiadać GUI,
> jestem nieco zaznajomiony z linią komend.
> Dziękuję za wszelkie namiary.

PowerShell nie zajmuje przecież dużo a daje ogromne mozliwości. Twój problem
rozwizuje wbudowane w PS polecenie sort, nie trzeba nawet w przypadku języka
polskiego okreslać parametru -Culture.
PS C:\Documents and Settings\ThinkPad\Pulpit> gc a.txt
PS C:\Documents and Settings\ThinkPad\Pulpit> gc a.txt | sort

Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/