Re: Win7 32 czy 64 bit?

Autor: Robert Winkler <winkel_at_NOSPAMpoczta.fm>
Data: Mon 12 Sep 2011 - 13:38:32 MET DST

> Myślałam, że przy słabszym sprzęcie lepszym (optymalniejszym) wyborem
> będzie
> Win7/32bit, nawet przy wykorzystaniu tylko nieco ponad 3GB RAM. Zwłaszcza,
> że i
> tak większość aplikacji jest 32bit, więc winda nie musi tworzyć
> witrualnego
> środowiska dla 32bit, co by musiało mieć miejsce przy win64bit.

Ten sprzęt wcale nie jest taki zły, na system 64-bitowy wystarczy,
a WOW64 nie jest taki kosztowny, nie jest to jakaś maszyna wirtualna.
Procesory pracujące w trybie x64 mają sprzętowe wsparcie pozwalające im
równolegle uruchamiać kod 32-bitowy.
Cała "magia" polega na tym że aplikacja taka
nie może uzyskać bezpośredniego dostępu do systemu,
parametry niektórych funkcji muszą zostać przetłumaczone na nowe struktury.
O ile tylko aplikacja nie próbuje bezpośrednio grzebać w sprzęcie (poprzez
własne 32-bitowe sterowniki),
albo nie wywołuje jakichś nieudokumentowanych funkcji Systemu Operacyjnego
to nie powinno być żadnych problemów.

Dal tych kilkuset dodatkowych megabajtów pamięci RAM warto zostawić system
64-bitowy.

--
Pozdrawiam