Re: Podział na partycje bez utraty danych

Autor: USER0 <qwerty_at_qwerty.com>
Data: Thu 28 Jul 2011 - 17:02:02 MET DST

> Najpierw ustal który system ci się ładuje i w związku z tym który boot.ini
> jest używany. Może masz w biosie wybór dysku do butowania co mogło by ci
> pomóc. A nawet jak usuniesz ten właściwy boot.ini to zawsze możesz dokonać
> naprawczej instalacji windowsa.
Ładuje się ten, który wybiorę, a gdy nic nie wybiorę to domyślnie ładuje się ten
ze starego dysku.
Mam tylko 1 plik boot.ini, na starym dysku.
Mam wybór w BIOSie (po naciśnięciu F8, zaraz po starcie) i właśnie z tego
chcę korzystać gdy przez jakiś początkowy okres będą potrzebne oba.
Potem z tego starego chcę zrezygnować, a dysk będzie tylko na dane.
Naprawcza instalacja Windows nie zawsze się udaje. Wiem to z własnego
doświadczenia.

> No to po co dzielić? Aktywować ten system, co już jest na tym dysku i używać
> bez rzeźbienia. Po co osobna partycja na system?
Tamta instalacja była wykonana przy włączonym starym systemie, dlatego powstał
plik boot.ini. Docelowo chcę się odczepić od starego systemu (wręcz go usunąć)
i mieć tylko ten na nowszym dysku.

Pozdrawiam