Podział na partycje bez utraty danych

Autor: USER0 <qwerty_at_qwerty.com>
Data: Thu 28 Jul 2011 - 05:48:36 MET DST

Witam Wszystkich

Na kupionym jakiś czas temu dysku wielkości 931 GB,
niepodzielonym na partycje, mam różne pliki.
Teraz chcę zostawić te pliki, ale wydzielić na nim
partycję, powiedzmy ok. 100 GB, na której później chcę
zainstalować od początku system Win XP Pro i różne
programy.
Czym (darmowym) i jak najprościej podzielić ten dysk
na partycje tak, by nie utracić moich plików i mieć je na
partycji drugiej, czyli na tej reszcie wielkości ok. 831 GB?
Czy taki system będzie potem stabilny?

Czy ma tutaj znaczenie, że na tym, dysku zaraz po jego
kupieniu, był zainstalowany system Win XP na próbę,
ale nigdy nie został aktywowany i dysk ten był używany
jako niesystemowy do zapisu plików. Dysk ten nigdy
nie był podzielony na partycje.

Bardzo proszę o pomoc i pozdrawiam