Re: Zamiennik Microsoft Office

Autor: Skrypëk <škrypëk_at_pűbliçenëmy.pl>
Data: Sat 23 Jul 2011 - 01:16:32 MET DST

Radosław Sokół <rsokol@magsoft.com.pl> wrote:

> W zasadzie *nic* nie ma. Lata piractwa niestety zniszczyły
> u nas rynek

Jaki rynek? U *nas* to on jeszcze nie powstał. Wojna się toczyła na rynku
amerykańskim.

A jak mając wszystko za darmo ludzie wybierali MS Office, to chyba coś w tym
było?

> (inna sprawa, że na Zachodzie, gdzie zjawisko
> piractwa było o wiele mniej wyraźne, pakiet Office również
> zdobył wiodącą pozycję -- pytanie z jakich przyczyn).

Widocznie był dobry i tani. A VBA, dodatki i inna programowalność, a w końcu
SharePoint umocowały go w biznesie na dobre.

> W zasadzie pozostaje jedynie modlić się o znaczącą poprawę
> jakości LibreOffice.

Albo zamiast hołdować zabobonom zapłacić za MS Office i mieć gwarantowane
wsparcie przez 10 lat. A dla jeszcze większego spokoju dopłacić do SA i mieć
zawsze najnowsze oprogramowanie.
Przecież nikt rozsądny nie będzie inwestować czasu (czyli pieniędzy) w
jakieś niepewne produkty zmieniające nazwy i właściciela co dwa lata.

> Oczywiście, dostępne są jeszcze darmowe lub pół-darmowe pro-
> dukty internetowe (Office 365, Google Docs), ale a) wymagają
> one połączenia internetowego, b) osobiście nie wierzę za bar-
> dzo przechowywaniu własnych danych "w chmurze".

Wszyscy tak miauczą, a jakoś nie boją się ani bankowości internetowej ani
powierzenia swych intymnych sekretów gmailowi (lubi innym hostowanym
serwerom pocztowym) i uzewnętrzniać na fejsbuku.
Ani logiki ani konsekwencji.

> Swoją drogą Microsoft nawet "ubił" swoje własne Works, kie-
> dyś pozycjonowane właśnie na "lekki" pakiet zintegrowany dla
> użytkowników domowych i SOHO.

Bo się daremny stał. Tak samo jak cały rynek dla użytkowników domowych. Nie
warto na niego tworzyć osobnej linii produktów.