Re: Potrzebna instrukcja instalacji WinXP na SATA (by³o: Ustawienia w BIOSie ...)

Autor: M.E. <komp_at_komp.pl>
Data: Fri 08 Jul 2011 - 19:38:07 MET DST

Dziêkujê za ca³± tê dyskusjê, jest ona dla mnie bardzo ciekawa.

W tej chwili sytuacja jest taka, ¿e w tamtym komputerze dysk SATA
jest widoczny w BIOSie jako Third Master lub Fourth Master
w zale¿no¶ci od tego do którego slotu w³o¿e kabelek sata.
Po zbootowaniu systemu z p³ytki systemowej Win XP Home SP3
(zintergrowanej z SP1) dysk SATA jest widoczny, czyli mo¿na by
rozpocz±æ na nim instalacjê systemu.
Mam jednak w±tpliwo¶æ czy bêdzie on potem bootowalny skoro jest
albo Third Master albo Fourth Master.
Teoretycznie mo¿na by pewnie wy³±czyæ w BIOSie kontroler EIDE
(na razie nie mam pojêcia jak to zrobiæ), ale nie rozwi±¿e to sprawy,
bo napêdy DVD s± IDE.

Bardzo proszê o informacjê czy jest szansa by dysk SATA by³
bootowalny i czy w tym celu trzeba co¶ specjalnie zrobiæ.

Pozdrawiam
M.E.