Re: [NTG] Problem z rozpoznawaniem certyfikatu eduroam

Autor: OMSON <omson_at_o-dwa.pl>
Data: Wed 06 Jul 2011 - 09:37:35 MET DST

Wangog pisze:
> W moim andku nie ma koniecznosci instalacji certyfikatow (ta sama wersja
> androida i jadra)
> http://www.oucs.ox.ac.uk/network/wireless/services/eduroam/android/

To zależy od administratorów sieci... Dla przykładu na uniwerku, na
którym pracuję, preferowana jest metoda EAP/TLS wymagająca certyfikatów
(jest bezpieczniejsza).
To o czym wspominasz, dotyczy zdaje się metody EAP/TTLS, gdzie tworzony
jest specjalny szyfrowany kanał TLS i w nim autentykować sie można przy
pomocy identyfikatora i hasła (u nas tym wewnętrznym protokołem jest
PAP)... W każdym razie dostałem od admina specjalny identyfikator i
udało mi się połączyć też druga metodą (nie wymagajaca certyfikatów wg
Twojego linku). W rezultacie obydwie metody działają. Natomiast mój
zasadniczy problem dotyczył rozpoznawania certyfikatów na karcie microSD
pod Androidem (podałem wcześniej link do strony, na której objaśniono
jak to rozwiązać).

W każdym razie, dzięki za podpowiedź kolego. ;)

Pzdr, OMSON