Re: HP LaserJet1020 na Win7; "Enable bidirectional support" niedostępne

Autor: Vertigo <vertigo__at_wp.pl>
Data: Mon 04 Apr 2011 - 23:44:26 MET DST

W dniu 2011-04-04 22:58, BartekK pisze:
> Nie piszesz jak ta drukarka jest podłączana do komputerów. Przez LPT?
> Jeśli tak, to czy w laptopie masz obsługę lpt w biosie ustawioną na
> ECP/EPP czy na SPP (brak dwukierunkowości)?
Drukarka podłączona jest przez USB (przepraszam, za skrót myślowy - ten
model drukarki ma tylko USB).

> Taki sam objaw jak opisujesz, tzn:
> - wydruki trafiajÄ… do kolejki, majÄ… stan "drukowanie: kilka kB z
> kilkunastu kB" i wiszÄ…
> - nic nie pomaga, ale "net spooler stop/net spooler start" i otwarcie
> listy/okna drukarki i nagle zaczyna drukować
> .. miałem na HP LJ3000 przez sieć (na wbudowanym w drukarce
> printserwerze) gdy w komputerze miałem 2 razy tą drukarkę zainstalowaną
> ale obie na ten sam "standardowy port tcp". Pomogło zrobienie porządków
> z portami - dwa razy utworzony port (mimo ze na to samo ip:port) i
> chodzi ok.
W moim przypadku dodany jest tylko jeden egzemplarz drukarki sieciowej.
Podejrzewam, że pokrętny sposób na drukowanie przez sieć ma związek z
niemożnością włączenia "Enable bidirectional support".

Wcześniej używałem tej samej drukarki na starych komputerach (oba pod
Win2003 Server En i Pl) i nie było żadnych problemów - ani lokalnie, ani
przez sieć.

--
pozdrawiam, Vertigo