Re: Staruśienki komputer jako DTP

Autor: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Sat 02 Apr 2011 - 02:44:45 MET DST

Dnia Fri, 01 Apr 2011 23:23:57 +0200, Radosław Sokół napisał(a):

> No nie wiem. Ja na przykład jestem wyznawcą teorii, że
> należy coś robić albo porządnie, albo w ogóle.
>
> I mam doświadczenia ze składania bardziej skomplikowanych
> dokumentów w Wordzie. *Złe* doświadczenia.

Wiesz ile widziałem "cudeniek" wypuszczonych z InDesigna / Quarka / Corela?

Podstawową kwestią jest, czy za taki temat bierze się ktoś, kto chce się
czegoś nauczyć, ma jakieś pojęcie o tym co i jak powinno być zrobione, a nie
w które przyciski na toolbarze klikać - wtedy są szanse, na jakieś efekty.
Weźmiesz kogoś, kto nie ma śladowego pojęcia o typografii i składzie i
dostaniesz - za przeproszeniem - badziewie. Word naprawdę jest potężnym
narzędziem. Jak każde narzędzie - ma swoje upierdliwości, do których
poznania trzeba praktyki.

Gdzieś jeszcze chyba mam zachowane materiały, które właśnie w Wordzie
przygotowywałem. Też się kilka osób w mojej firmie zdziwiło, że to się da w
tym programie zrobić. :)

> Gazetka szkolna i tak zazwyczaj nie służy niczemu konkretnemu
> i często umiera po kilku numerach. Nie byłby to stracony wy-
> siłek, gdyby przy okazji został przećwiczony proces choćby
> amatorskiego DTP w oprogramowaniu właściwym do tego celu.

Jeżeli jest to uczone na zasadzie: najpierw typografia i obowiązujące w tym
zasady, a potem - co można osiągnąć używając danego narzędzia - to się
jeszcze zgodzę. Jeżeli ma to być nauka na zasadzie "co można wyklikać w
danym programie" - jest to o kant... potłuc.

[ Na żonę należy wybierać tylko taką kobietę, jaką by się wybrało na       ]
[ przyjaciela, gdyby była mężczyzną.                      (Joseph Joubert) ]