Re: ikonki

Autor: goomish <gum12-bez.tego_at_gazeta.pl>
Data: Thu 31 Mar 2011 - 18:16:15 MET DST

mokpl wrote:

>No pewnie tak, ok dzi臋ki za info. Szczerze m贸wi膮c my艣la艂em, 偶e sprawa
>jest prostsza.
>Nie chodzi o ikonk臋 sam膮 w sobie, bo t膮 bez problemy mog臋 艣ci膮gn膮膰 z
>netu. Chodzi w艂a艣nie o jej kopi臋 zapisan膮 gdzie艣 na kompie - do niej
>chce si臋 dosta膰, 偶eby co艣 sprawdzi膰 - ale to ju偶 ntg.

Najprawdopodobniej jest tak jak pisze Grzegorz, czyli w cache'u
przegl膮darki. Albo w systemowym cache'u ikon (iconcache.db). Bo nie
s膮dz臋, 偶eby ta ikona by艂a odczytywana za ka偶dym razem z internetu,
online, gdy jest potrzeba jej wy艣wietlenia.
Dla przyk艂adu Internet Explorer tworzy skr贸t (plik .url), kt贸ry jak go
podejrze膰 w notatniku wygl膮da tak:

--------------------
[{000214A0-0000-0000-C000-000000000046}]
Prop3=19,2
[InternetShortcut]
URL=http://www.plus.pl/indywidualna/OfertyDlaObecnychKlientow/
IDList=
IconFile=http://www.plus.pl/favicon.ico
IconIndex=1

Firefox robi najprawdopodobniej tak samo. Przynajmniej wersja dla
Windows i w przypadku niepokombinowanych skojarze艅 plik贸w i ustawie艅 w
rejestrze. Obs艂uga skr贸t贸w internetowych (*.url) realizowana jest zdaje
si臋 przez system, pow艂ok臋 systemu a nie ka偶d膮 przegl膮dark臋 z osobna.

--
Pozdrawiam,
Tomasz Zenger