Re: ikonki

Autor: Grzegorz Niemirowski <gnthexfiles_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 31 Mar 2011 - 17:11:34 MET DST

mokpl <mokpl@gazeta.pl> napisa艂(a):
> Ok, dzi臋ki za dotychczasowe odpowiedzi, ale to w takim razie chcia艂bym
> zapyta膰 o konkretny przyk艂ad.
> Przeci膮gam na pulpit skr贸t do strony www (akurat z firefoxa) i na
> pulpicie, je艣li strona posiada favicon (bo tym akurat si臋 bawi臋), to skr贸t
> zapisuje si臋 wtedy z ikonk膮 tej konkretnej strony.
> Jak mog臋 dosta膰 si臋 do tej ikonki? (np. otworzy膰 j膮 w programie
> graficznym)?

Ot贸偶 nie wszystkie ikonki s膮 wy艣wietlane statycznie. Mog膮 by膰 te偶 艂adowane
dynamicznie. W tym przypadku wykorzystywany jest klucz IconHandler, w kt贸rym
jest okre艣lony GUID klasy. Z t膮 klas膮
skojarzony jest plik wykonywalny, kt贸ry mo偶e na milion sposob贸w zdecydowa膰
jaka powinna by膰 ikonka dla tego akurat pliku. Tak si臋 dzieje z plikami LNK.
Nie maj膮 one bowiem standardowo wszystkie jednej ikony, nie s膮 same te偶 w
sobie plikami graficznymi. Funkcja z biblioteki shell32.dll musi je wczyta膰
i przeanalizowa膰 aby stwierdzi膰 jaka powinna by膰 dla nich ikonka. I robi to
dla ka偶dego pliku indywidualnie.
U Ciebie zapewne plik skr贸tu do strony jest skojarzony z Firefoksem, kt贸rego
biblioteka szuka pliku favicon w cache'u firefoksa i korzysta z niego do
wy艣wietlenia ikonki dla skr贸tu. Ja wi臋c zajrza艂bym do pami臋ci podr臋cznej
Firefoksa. Ewentualnie wejd藕 na t臋 stron臋, zajrzyj do kodu i zobacz jaki
jest adres favicona. Maj膮c adres pliku mo偶esz go sobie 艣ci膮gn膮膰.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/