Re: Brak dostępu do niektórych katalogów w kat. domowym - Windows 7 64 bity

Autor: Robert Winkler <winkel_at_NOSPAMpoczta.fm>
Data: Mon 28 Mar 2011 - 09:07:17 MET DST

> Ale nadal nie rozumiem dlaczego nie można ich wrzucić do archiwum. Czy to
> nie są zwykłe skróty?
> Jak Wy robicie takie kopie?

Załóżmy że jest to skrót, wówczas w katalogu C:\Users\<nazwa profilu>\
będziesz miał plik o nazwie "Moje Dokumenty.lnk"
w Eksploratorze widoczny będzie on jako kolejny folder
ale żaden program poda Eksploratorem Windows
nie zrozumie co znaczy
C:\Users\<nazwa profilu>\Moje Dokumenty\jakis plik.xyz
ponieważ dla wszystkich innych programów ten plik to:
C:\Users\<nazwa profilu>\Documents\jakis plik.xyz

Idźmy dalej, dokumenty widoczne są Eksloratorze także w folderze Dokumenty
ale takiego katalogu nie ma dysku, nie istnie też plik-link o takiej nazwie,
to że Eksplorator pokazuje folder Dokumenty zamiast Documents
wynika tylko z tego że Windows dostosowuje nazewnictwo to wymogów danego
języka.

Jeśli chcesz używać 7Zipa do robienia kopii danych
to musisz podawać mu prawdziwe nazwy katalogów na dysku
a nie ich aliasy tworzone przez Eksplorator Windows

--
Pozdrawiam