Re: W7 x64 - jak dodać pozycję do menu kontekstowego?

Autor: Piotr Palusiński <perfekt_xl_at_invalid.wp.pl>
Data: Sun 27 Mar 2011 - 21:15:49 MET DST

In news:yywpbkmo215x$.7qo5pp1htl1f.dlg@40tude.net,
*Marek* <brak@email.com> typed:

> A to już miałem przyjemność czytania :-)
> Niestety stamtąd nie wywnioskowałbym skąd system czerpie informacje o menu
> kontekstowym. Zależałoby mi na poczytaniu sobie o tym co w ogóle da się
> zmieniać w zakresie użytkowej strony systemu.

Generalnie jest to zapisane w rejestrze:

Dla folderów/plików:
HKEY_CLASSES_ROOT\Folder\Shell
 HKEY_CLASSES_ROOT\Folder\ShellEx\ContextMenuHandlers
 HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\Shell
 HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\ShellEx\ContextMenuHandlers
 HKEY_CLASSES_ROOT\AllFilesystemObjects\shell
 HKEY_CLASSES_ROOT\AllFilesystemObjects\shellex\ContextMenuHandlers

Dla dysków:
HKEY_CLASSES_ROOT\Drive\Shell
 HKEY_CLASSES_ROOT\Drive\ShellEx\ContextMenuHandlers
 HKEY_CLASSES_ROOT\Folder\Shell
 HKEY_CLASSES_ROOT\Folder\ShellEx\ContextMenuHandlers

itd.

Wiele znajdziesz w google, a najlpepsza zasada to poćwiczyć samemu na
testowym systemie - metoda prób i błędów jest tu najlepszą "lekturą do
czytania".

http://answers.microsoft.com/pl-pl/default.aspx