Re: W7 x64 - jak dodać pozycję do menu kontekstowego?

Autor: Marek <brak_at_email.com>
Data: Sun 27 Mar 2011 - 14:48:15 MET DST

Dnia Sat, 26 Mar 2011 21:10:47 +0100, Piotr Palusiński napisał(a):

> In news:kz7742333lh7$.13wa4eqak0upc.dlg@40tude.net,
> *Marek* <brak@email.com> typed:

> Jeśli nie dajesz sobie rady z rejestrem to użyj prostego ale skutecznego
> Windows konfigurator
> http://programy.internetstandard.pl/pc/11182.html

Z edycją rejestru nie mam problemów. Wiem do czego służy jednakże nie wiem
jak poszczególne klucze są przez system używane. Stąd moje pytania.

Nie zauważyłem gwiazdki jako rozszerzenia pliku. Dodałem do niego
shell/Edytuj PSD/command itd i zadziałało :-)

W międzyczasie zrodziła się pewna niejasność. Jest sobie klucz:

HKEY_CLASSES_ROOT\FastStone.psd\shell\open\command

A w menu wyświetla się "otwórz" a nie "open". W dodatku "otwórz" jest
domyślne. W jaki sposób system przetłumaczył sobie to polecenie na język
polski i jak uczynił je domyślnym?

Druga niejasność: gdy klikam prawym przyciskiem na JPG mam tam "otwórz" ale
i m.in. edycja oraz podgląd. Podążając ścieżką jaką mi pokazałeś chciałem
sprawdzić skąd wzięły się te dwa dodatkowe polecenia. Sprawdziłem więc:

HKEY_CLASSES_ROOT\.jpg
Wyszło, że FastStone.jpg obsłuługuje to rozszerzenie. Zaglądam więc do:
HKEY_CLASSES_ROOT\FastStone.jpg\shell\
a tam may wyłącznie "open\command". A gdzie reszta ?