Re: Brak dostępu do niektórych katalogów w kat. domowym - Windows 7 64 bity

Autor: Robert Winkler <noone_at_nowhere.org>
Data: Sat 26 Mar 2011 - 10:22:37 MET

> Chciałbym robić sobie kopię całego katalogu domowego skryptem przy użyciu
> 7zip-a.
> Dlaczego dostaję komunikaty o zabronionym dostępie np. do Moje obrazy,
> Moje wideo, itp?
> Wiem oczywiście, że do niektórych plików dostępu nie będzie jeżeli
> użytkownik jest zalogowany czy ma otwarty jakiś program, ale te katalogi?
> O ile pamiętam z Vistą jest to samo.
> Z góry dziękuję za pomoc.

Bład wynika z tego że te katalogi nie istnieją na dysku
Wraz z Vistą zmieniła się całkowicie struktura folderów zawierających profil
użytkownika.
Explorator Windows korzysta z linków aby symulować stare katalogi
faktycznie przekierowując użytkonika jednak w zupełnie inne miejsce.
Explorer nie pokazuje także prawdziwych nazw nowych folderów
Microsoft nauczony doświadczeniami z poprzednich systemów
stosuje wszędzie nazewnictwo angielski
za prezentacje właściwych nazw, zgodnym z ustawieniami językowymi danego
użytkownika
odpowiada mechanizm zaszyty w bibliotese user32.dll.
Przykładowo folder Documents dla polskiego systemu operacyjnego widoczny
jest jako Dokumenty
oraz w Exploratorze można dostać sie do niego też poprzez jego drugi alias:
Moje Dokumenty.
Tak więc aby działały skrypty trzeba stosować nowe nazewnictwo.

Przy okazji, komenda dir dalej pokazuje prawdziwe nazwy katalogów,
ponieważ nie korzysta z user32.dll
Pozdrawiam
Robert Winkler