Re: Recovery

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sat 12 Mar 2011 - 16:30:50 MET

Dnia Fri, 11 Mar 2011 17:52:38 +0100, Janusz napisał(a):

> Partycję kopiowałem Paragonem. Ta mała partycja, która zniknęła, miała 100
> MB.
> Przypuszczam, że usunąłem MBR, a teraz nie wiem jak go stworzyć?
> Windows 7 wchodzi bez zastrzeżeń, nie działa Recovery, również w opcji
> tworzenia kopii zapasowej.
> Miałem też na zewnętrznym dysku inny system, który teraz jest niewidoczny-
> automatycznie startuje Win7.
> Jak uruchomiłem kompa po raz pierwszy? Włożyłem płytę ratunkową, którą
> wykonałem dużo wcześniej:)
> Wystartował z płyty, a później już normalnie- z zastrzeżeniami o których
> [...]

Niestety ale Samsung korzysta z własnego nietypowego rozwiązania
polegającego na instalacji w MBR dysku zmodyfikowanego kodu startowego,
współpracującego wyłącznie z oryginalną partycją Recovery należącą do
tego konkretnego komputera. Podobno po pierwszej inicjalizacji nie ma
już możliwości odtworzenia tego kodu - chyba że przy użyciu oryginalnej
płytki DVD utworzonej spod programu Samsung Recovery.

Teoretycznie można jednak zmienić ID tej partycji na 0x07, dodać ją do
bootmanagera Windows i zabootować z niej program Samsung Recovery
Solution, następnie utworzyć spod niego dysk startowy USB i przy jego
pomocy naprawić MBR. Nie wiem niestety, czy zadziała to w przypadku
Twojej maszyny.
Wszystko jest w tym wątku:
http://www.sammynetbook.com/forum/threads/12024-N140-SRS-Partition-Admin-tool-made-F4-functional-again.

--