Win XP ENG a polskie litery problem

Autor: Problemowy <albinosikWYTNIJTO_at_onet.eu>
Data: Wed 09 Mar 2011 - 07:55:38 MET

W anglojezycznym XP mam problem z polskimi literami w nazwach plików i
sciezkach. Mam dwa takie komputery i dysk sieciowy WD MyBook. Problemy te
zaczęły się ok. miesiac temu.
 Wcześniej wszystko wyświetlało sie i otwierało się bez problemu.

I tak:
1. W obydwu komputerach ustawienia w opcjach regionalnych są ustawione na
Poland, polish - identycznie. Zaznaczone tez w zaawansowanych "extend advanced
text services" (lub podobnie bo pisze to z pamieci)
2. Na jednym komputerze zamiast polskich liter pokazuja sie teraz podkreslinki
_ zamiast polskich liter ale wszystko sie otwiera.
3. Na drugim komputerze są prawidłowo wyświetlane polskie litery ale ale próba
otwarcia np. dokumentu worda mówi o nieprawidłowej ścieżce. W exploratorze
windows jest tak, że czasem wchodzę do katalogu z polskimi literami a czasem
Mnie nie wpuszcza.

Na dysku sieciowym nie widzę żadnych opcji apropos języka. Zaktualizowałem
firmware ale nie pomogło.

Gdzie szukac przyczyny?