Kontroler RAID, problem z bootowaniem windowsa xp

Autor: df <difitWYTNIJTO_at_onet.eu>
Data: Wed 24 Feb 2010 - 12:19:00 MET

Witam

Mam komputer z płytą główną: Gigabyte GA-EQ45M-S2. Na płycie mam 6 portów SATA.
Płyta ma wbudowany kontroler RAID, ale w biosie jest on wyłączony (oba
ustawienia są na disable).
Do portu PCI-E x16 wpiąłem kontroler RAID Intel SASWT4I (właściwie to LSI). Do
kontrolera podpięte są dwa dyski, zrobiona jest macierz RAID 1.
Problem jest z bootowaniem cd romu, w którym jest włożony windows xp prof.
CD ROM podpięty jest do portu SATA 0.
Gdy uruchamia się komputer, wyświetlają się komunikaty del, f12, potem
wykrywanie ide (nic nie wykrywa bo nic nie jest podpięte), potem ctrl+s(ten raid
wbudowany, ale wyłączony) i na końcu pojawia się bios kontrolera, wyświetla
zbudowaną macierz. I koniec, tak sobie stoi potem cały czas.
Nie chce zbootować cdromu. Jak wcisnę DEL to też do biosu komputera nie chce
wejść. Jak wypnę kontroler to bez problemu wchodzi do biosu komputera i bootuje
płytę.
Jak cd rom podpiąłem na ATA to też nie chce bootować płyty.
W biosie komputera mam ustawione first boot: CDROM.
Jak podepnę napęd do kontrolera SATA to go wykrywa ale też nie botuje.

Jak uruchomić instalację windowsa razem z tym kontrolerem ?

Pozdrawiam