Re: XP - blokowanie IP w LAN

Autor: inst4nce <inst4nce_at_gazeta.pl>
Data: Thu 18 Feb 2010 - 21:55:17 MET

Użytkownik "Radosław Sokół" <Radoslaw.Sokol@grush.one.pl> napisał w
wiadomości news:2010021814522800@grush.one.pl...

> Czemu chcesz takie coś robić?

> Takie rzeczy robi się uprawnieniami właśnie, a nie adresami
> IP. Adres IP każdy może sobie dowolnie zmienić. Poustawiaj
> odpowiednio uprawnienia i potwórz konta każdemu, kto może
> korzystać z zasobów, a problem zniknie.

Nie mogą sobie zmieniać IP, bo nie mają kont administracyjnych na swoich
stacjach roboczych.
Udział na serwerze plików XP jest ogólnie dostępny bez żadnych ograniczeń (i
tak chcę żeby było - to nie jest serwer z prawdziwego zdarzenia tylko XP!).
W moim przypadku chodzi o to, żeby odciąć kilka kompów od tego udziału (w
ogóle od tego serwera plików - jeśli WinXP można nazwać serwerem).
Chcę, żeby dla kilku kompów ten serwer był "niewidoczny". Czarna lista
komputerów będzie się zmieniać w czasie, np 192.168.0.101 będzie miał dostęp
przez miesiąc a potem przez następny miesiąc już nie itd. Dlatego najlepszym
rozwiązaniem będzie taki firewall programowy, który miał by taką "czarną
listę adresów IP", którą co jakiś czas można by było modyfikować.
Użytkownicy nie mogą zmieniać IP swoich stacji, bo nie mają uprawnień i w
sieci nie ma DHCP.